hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| انجام رساله های رایگان زن و خانواده در انتشارات هاجر

قم| انجام رساله های رایگان زن و خانواده در انتشارات هاجر

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: نشر هاجر سعی دارد رساله های علمی در مورد زن و خانواده را به صورت رایگان انجام دهد.
به گزارش رویداد ایران_قم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در اختتامیه یازدهمین جشنواره علامه حلی که در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه با حضور آیت الله اعرافی و معاونین و مدیران حوزه های علمیه کشور، برگزار شد گفت: فعالیت وخدمات ارزشمند مرکزنشرهاجر، کمک بسزایی در توسعه و گسترش علم آموزشی و دانش افزایی میان طلاب و عموم جامعه دارد.
این مفسر قرآن کریم که در جمع محققان و پژوهشگران ممتاز یازدهمین جشنواره علامه حلی سخن می گفت، اظهارکرد: در جشنواره یازدهم علامه حلی حوزه های علمیه، شاهد بودیم که ۵۲ نفر برگزیده شدند، این مسئله نشان دهنده رویش پژوهش های اندیشمند درحوزه است و معتقدیم این پژوهشگران سرمایه های حوزه می باشد.
مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که زمینه سازی تفکر دینی و در حوزه دین در آیات قرآن مورد توجه بوده است، افزود: این مسئله نشانگر این موضوع است که قرآن و وحی پاسخ دهنده پرسش ها و حتی در مسائل نو بوده است.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه زنان در جامعه گفت: راه اندازی مرکزنشر تخصصی با موضوع زن و خانواده از اقدامات برجسته حوزه علمیه خواهران می باشد که به جایگاه والای زن و خانواده و لزوم ایجاد مرجعی به منظور رجوع به موضوع زن و خانواده ساماندهی شده است.
وی بیان کرد: مرکز نشرهاجر در این سال‌ها توانسته کتاب‌های بسیار مناسب و کاربردی جمع آوری کند و کمک شایانی به چاپ، نشر  و توزیع آثار طلاب و اساتید خود حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور دارد بطوریکه خواهران طلبه با دیدن آثار منتشر شده خویش، در تالیف و تحقیق انگیزه مضاعفی می یابند.
حجت الاسلام بهجت‌پور ادامه حمایت از چاپ آثار طلاب را مهم و ضروری دانست و گفت: شرایط بازار کتاب و شرایط اقتصادی جامعه، ضرورت همکاری با سایر موسسات و ناشرین همسو را بیشتر می کند و این امر یک راهبرد به منظور پایین آوردن هزینه های چاپ نیز محسوب می شود.
وی همچنین بیان داشت: به دلیل وسعت حوزه های علمیه خواهران و به دلیل عدم تحرک خواهران در عدم دسترسی به منابع، سعی شد اقداماتی در بحث راه اندازی کتابخانه امین به صورت مجازی، راه اندازی ۱۵۰ سامانه منهج، راه اندازی سامانه پژوهش هم انجام بگیرد.
حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با بیان این که نشر هاجر سعی دارد رساله های علمی در مورد زن و خانواده را به صورت رایگان انجام دهد، گفت: این کاری بود که از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برای تشویق و ترغیب پژوهشگران صورت گرفته است.
وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی مسوولان مرکز نشر هاجر، خواستار موفقیت روزافزون این مجموعه از درگاه الهی شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد